2 april 2013

Hell to the yeah!

Jag gjorde det! Klarade av hela arbetsdagen alltså. Så underbart! Det var lite kämpigt på morgonen och förmiddagen dock. Jag fick knappt i mig något att äta, så gick på kaffe, vatten och dextrosol. Men det fungerade i alla fall. Jag lyckades hålla energinivån uppe trots att jag var både hungrig och trött. Vid lunch lyckades jag äntligen få i mig lite käk. Sen la jag mig på golvet i omklädningsrummet och vilade en stund.
Jag trodde att alla säsongare skulle börja idag, men så var det visst inte. Det var bara jag och tre till. Varav en var helt ny och en som tidigare jobbat på en annan kyrkogård. Så det var väldigt lugnt och skönt. Det ligger tyvärr mycket snö kvar, så vi har gått och räfsat upp pinnar, grenar och löv. I alla fall där snön smält bort. Om två veckor kommer resten av gänget.

I morse skulle Göran komma vid fem. Så att jag skulle ha god tid på mig på morgonen. Där satt jag och väntade medan tiden gick. Till slut tog jag med mig Selma i bilen och åkte ner till dem. Det såg mörkt ut så jag tänkte att han hade försovit sig. Vi gick runt huset och rätt som det var fick Selma syn på ett rådjur som låg och sov i rabatten. Stackars rådjuret förstod nog ingenting. Jag försökte tysta Selma som skällde som en tok. Men nej du, det gick inte alls. Inte så konstigt kanske med tanke på att hon är en jakthund. När vi kom upp till dörren stod svärmor innanför och sa att Göran hade försovit sig. Så jag lämnade Selma till Biggan. Jag var ju tvungen att åka!
Det hade gått jättebra i alla fall! Fick ett sms runt åtta där Biggan skrev att Selma hade lugnat ner sig och fått lite frukost. Skönt! Jag var lite rädd att hon skulle vara helvild efter rådjuret. Men hon har mest sovit idag. Hon blev så glad när jag hämtade henne att hon gnällde. Inte ett sånt där "tråkgnäll", utan ett "åh-matte-du-är-hemma-gnäll". Underbara hund!

Nu ligger jag på soffan. Känner mig rätt sliten och omtumlad. Men jag är glad! Trots att jag är så trött känner jag att den här dagen har gett mig mer energi. Underbart! Selma ligger och sover på golvet. Lilla tösen är trött! Ikväll är det hundkurs igen, men jag är inte säker på att jag åker. Jag vill väldigt gärna dit, men den börjar kvart över sju. Vilket i sin tur innebär att jag inte är hemma förrän straxt efter nio. Jag behöver lägga mig senast kl åtta för att få sova rätt antal timmar. Därför ska jag nu vila och så får jag se om en timma hur jag känner mig i kroppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar