22 april 2013

Inbäddad i päls

Ja, Selmas päls alltså! Jag har inte gått och skaffat mig en pälskappa om ni trodde det. Jag vet att Selma la sig bakom mina ben någon gång i natt. Jag vaknade straxt efter tre då Emil kom och sa hej då. Då låg jag diagonalt över sängen med Selma bakom mig. Hon hade brett ut sig ordentligt och tyckte nog att det var en utmärkt plats att ligga på. Jag var inte inne på samma spår!
Jag passade på att gå på toa och krama min karl ordentligt innan han åkte. När jag återvände till sängen la sig Selma på Emils plats. Skönt att slippa ha henne på sig. Men det är klart, hon är ruskigt mysig när hon kommer och lägger sig så nära hon bara kan.

Nu ligger Selma ihop krupen som en liten boll bredvid mig. Jag får använda henne som armstöd för att ens kunna skriva det här inlägget.

Idag ska jag försöka få lite nödvändiga saker gjorda. Sen får vi se hur mycket jag orkar med.

- Duscha
- Städa kattlådan.
- Städa hos Leffe.
- Städa och inreda fågelburen (de är riktiga hulliganer de där dunbollarna!).
- Tvätta en maskin, antingen vanliga kläder eller vinterkläder.
- Plantera om mina sådder och ställa ut dem.
- Plantera om alla växter (förutom orkidéerna).
- Vattna orkidéerna.

Ja, sen får vi som sagt var se hur mycket jag orkar med. Det gäller att planera med Selma också förstår ni. Hon måste vara lugn om jag ska kunna duscha och ta kattlådan, annars lever hon rövare i sovrummet. Hon måste vara någorlunda tillfreds med att stå en bit ifrån mig när jag jobbar i trädgården eller planterar om växter. Annars gnäller och skäller hon som en tok! Då får jag gå och sätta mig hos henne en stund så hon lugnar ner sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar