9 april 2013

Ingen hundkurs

Nej jag får lägga ner det projektet för tillfället. Jag pratade med instruktören idag och det är inte säkert att det kommer börja någon ny kurs under våren heller, så vi får se hur det blir. Anledningen till att jag inte ska fortsätta beror helt enkelt på att jag inte orkar. Jag är så trött när jag kommer hem från jobbet att jag bara vill lägga mig på soffan och vila resten av kvällen. Lusten till att träna finns, men inte orken. Att åka iväg på kurs ska kännas roligt och inspirerande, vilket det vanligtvis gör. Men nu när jag är så trött känns det inte alls lika glädjefyllt. Det blir mer som ett måste. Det är inte rättvist varken mot mig eller Selma att jag tvingar mig iväg  bara för att jag vill gå på kursen.
Istället kommer jag fortsätta träna hemma. Vi har en hel del saker att arbeta på som känns rätt viktiga. Så som inkallning och trafikvett. Selma måste sluta jaga efter bilar! Idag lyckades hon backa sig ur selen när hon lekte med Göran. Vilket i sin tur resulterade i att han hade en lösspringande Selma på tomten som inte kom på inkallning. Biggan hämtade en korv och de lyckades få tag i henne. Som tur var höll hon sig bara på tomten. Jag vill nästan inte tänka på vad som hade kunnat hända om hon sprungit ut på vägen istället. Nej fy! Jag och Emil måste ta tag i träningen ordentligt nu! Både för vår skull och för Selmas.

Det har i alla fall varit en riktigt bra dag! Göran och Selma var här hemma när jag kom. Han hade tänt kaminen åt mig och nu är det varmt och skönt. Nästan lite för varmt till och med. Selma den token har legat en stund framför kaminen. Det trodde jag inte att hon skulle göra när det är så varmt inne. Men det var tydligen skönt. Nu flyttade hon sig dock till köket. Det är betydligt svalare på golvet där inne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar