18 april 2013

Jag måste bara få skryta!

Ja det måste jag faktiskt få göra! För vet ni en sak? Jag har världens bäste vovve! Ja jag vet att jag sa det i förmiddags, men jag säger det igen.


Efter lunch idag ville jag vila. Selma var inte riktigt inne på samma spår. Därför tog jag henne och la mig i soffan. Se på attan förstår ni, hon somnade! Liggandes raklång över mig dessutom. Älskade ruffsetuffsan!


Runt halv tre tog vi en kort promenad ner till brevlådan. Selma ville ut, men jag behövde fortfarande vila lite till. Men för ett tag sen var vi ute igen. Jag tog med mig spårlina, leksak och massa godis. Så gick vi ut på gärdet tillsammans. Selma var otroligt följsam på väg upp, vilket kändes ruskigt skönt. När jag fått på henne linan gav jag henne ett frikommando. Hon gick och nosade lite en stund, men så fort jag plockade fram leksaken blev hon helt tills sig av iver. Hon fick apportera några gånger. Om man nu kan kalla det för apport.  Hon hämtade den, men kom inte tillbaka direkt till mig. Kul var det i alla fall. Sen tog jag leksaken och tränade lite sitt och stanna. Sen gick jag ifrån henne. För att se om hon följde efter. Jo då, hon traskade efter. Desto fortare jag gick, desto snabbare var hon att följa efter. När hon kom fram till mig fick hon beröm och godis. Sen gick jag ifrån henne igen. Till slut hade jag en svans efter mig. Hon höll sig inom ett par meters radie och stannade inte allt för många gånger för att nosa. Det var faktiskt svårt att gå ifrån henne. Underbart!

Nu ligger Selma i soffan och sover efter mycket om och men. Hon skulle ut direkt efter att vi kom in. Så jag satte henne i kedjan och höll ett öga på henne. Hon gjorde inget, så jag tog in henne igen. Då skulle hon prompt ut igen. Jag släppte ut henne och passade på att plocka in lite ved. Hon varken kissade eller bajsade och mitt tålamod började tryta. Till slut fick jag med henne in och sen la jag henne i min famn i soffan. Då gav hon med sig och slappnade av igen.

Snart kommer Emil hem! Älskade underbara karl! Saknar honom massor! Ska bli så skönt att få krama om honom igen! Att få somna och vakna bredvid honom. Min trygghet, min kärlek, min bästa vän!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar