24 april 2013

Kattungar!


Idag kom de äntligen! De små efterlängtade bebisarna. Jag vaknade halv fyra i morse och hörde att det pep. Jag tänkte försöka somna om, men det gick inget vidare! Istället gick jag upp och satte mig hos Olja.


Olja skötte sig galant! Först kom två små svarta hårbollar. Sen lugnade hon ner sig och jag tänkte att det kanske inte var fler. Fast hon var ju ändå rätt stor. Jag lämnade Olja och ungarna ifred. Efter ett tag hörde jag hur det pep något förskräckligt. Jag gick för att kolla och då låg ungarna på golvet. De hade trillat ur lådan (jag fixade ett bättre kantskydd sen). Till min förvåning var det en svart och en gråsvart unge på golvet. Det hade alltså kommit en till! Jag lät dem vara ifred och tittade till dem igen straxt före tio. Olja reste sig upp och det såg ut att vara en hel hög med ungar under henne. Selma lät mig inte titta ifred, så jag tog med henne ner till Göran. Han tog henne en stund så att jag kunde kolla över ungarna ordentligt.


Här är tissetasserna! Hur söta får man vara egentligen!? Jag har en drös med bilder att visa er, och fler lär det bli. Men det tar jag en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar