7 april 2013

Långpromenad och träning

Jo då, jag lyckades få med mig Selma på en långpromenad idag. För första gången på en månad. Hon har vägrat gå längre sträckor under löpet, så det har bara blivit ett par korta rundor per dag. Skönt på ett sätt, men samtidigt rätt tråkigt. Idag kände jag att jag behövde komma ut och röra på mig i det fina vädret. Jag tog med mig köttbullar och traskade iväg uppåt skogen med Selma. Efter en bit blev hon trälig och ville inte gå, men jag fortsatte ändå. Till min lättnad fortsatte då Selma att gå. Hade hon totalvägrat hade jag fått vända tillbaka igen. Hon löper fortfarande och jag vill inte trötta ut hennes kropp för mycket.

Jag var fast besluten att inte vända tillbaka utan fortsätta ut på stora vägen. Det var länge sen vi gick där nu och jag tänkte se hur Selma betedde sig. Hon skötte sig faktiskt riktigt bra! Jag hade köttbullar i näven och då var Selma ivrig att vara till lags. Hon gjorde utfall mot bilarna, fast lugnade snabbt ner sig igen. Med andra ord går det åt rätt håll! Även om det är en lång bit kvar innan hon går felfritt bredvid mig.



Vi var ute i 50 minuter. En rätt lagom sväng alltså. När vi kom in gav jag Selma vatten och tog en klunk själv. Ja, inte ur hennes skål alltså. Sen hoppade vi in i bilen och åkte ner till affären.
Jag hade tänkt laga både lunch och extra mat till veckan, men jag insåg att jag inte behövde göra det. Därför har jag en massa kokt spagetti kvar utan något annat till. Så det kan bli ibland!

Nu tänker jag ta med mig Selma ut på en kortare promenad. Hon börjar bli lite bråkig, så det är lika bra. Resten av dagen tänker jag ägna åt att bara vila. Det har jag i och för sig gjort sen lunch, men det skadar aldrig att vila lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar