8 april 2013

Ny vecka, nya tag!

Hallå på er! Har ni haft en bra måndag? Det har jag! Fast jag var ruskigt seg i morse. Men det blev bättre under dagen.

Jag sov så skönt i natt! Det var lagom varmt, sängen var så mjuk och skön, Emil låg och gosade bredvid mig och Selma susade vid mina fötter. När Emil kom och sa hej då förstod jag först inte att han skulle åka. Jag hade inte hört när han gick upp. Men han fick sig en rejäl kram och en massa pussar när det gick upp för mig att han skulle åka. Usch, jag saknar honom!
När det var min tur att kliva upp kändes det först som om jag försovit mig, vilket jag inte hade. Tur det! Selma låg och sov och ville inte alls gå upp. Jag fick lyfta upp henne för att hon skulle förstå att det var dags att vakna. Det blev inte uppskattat! Upp och iväg kom vi i alla fall.

På jobbet blev det först en sväng till St:Olai för att tömma sopor. Jag åkte dit i fredags också, i jobbets Citroën Berlingo. Det är en rätt slö bil ska ni veta. Dessutom hade jag inte kört en manuell bil på länge! Jeepen är automatväxlad. Men det gick bra i alla fall. Fötterna hängde med!
Efter frukost snyggade jag till alla sopplatser och skulle tömma soptunnorna. Det var bara det att sladden till "liften" hade frusit fast, så den räckte inte fram till kontakten. Jag kände inte riktigt för att stå och handtömma alla soptunnor, så jag la ner det projektet. Jag vill att min kropp ska hålla i många år till! Istället åkte jag och hämtade påskliljor som ska planteras imorgon. Sen började jag räfsa upp häckklipp från tujahäckarna.
Det var skönt att få göra lite annat än att räfsa grus. Nog för att det också behövs, men det blir rätt jobbigt i längden. Speciellt för kroppen. Därför tycker jag det är bra när jag kan få göra lite olika arbetsuppgifter. Ibland är det exempelvis bara gravskötsel som gäller, men då kan jag ändå variera arbetet genom att göra olika moment.

Det hade gått jättebra för Selma idag. Hon och Göran hade tagit en promenad, hämtat ved och busat. Hon gnäller inte när jag lämnar henne på morgnarna. Superbra! Hoppas bara det fortsätter så.

Nu ska jag koka några ägg så jag har både imorgon och på onsdag. Imorgon kväll är det nämligen hundkurs. Förra veckan orkade jag inte gå på den eftersom jag jobbat hela dagen (för första gången på ett halvår) och den låg så sent på ikvällen. Men imorgon är den redan kl 18, så då kommer jag inte hem så sent. Där emot tror jag att jag kommer vara rätt trött när jag väl kommer hem. Därför är det lika bra att förbereda så mycket jag kan redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar