1 april 2013

Sista arbetslösa dagen

Eller ja, egentligen är jag anställd från och med idag. Men eftersom det är en röd dag jobbar jag inte.

Ärligt talat har jag blandade känslor kring att börja jobba igen. Det ska bli så jäkla skönt att komma igång. Att få lite rutiner i vardagen igen. Att få träffa kollegorna igen och att få arbeta med kroppen. Dessutom är det bra för ekonomin. Men så spökar huvudet för mig. Jag är orolig över att jag inte ska kunna äta ordentligt. Det är vanligt förekommande och otroligt jobbigt. Men jag har klarat mig genom det tidigare. Så varför skulle jag inte göra det igen om det händer? Jag är rädd att min kropp ska kollapsa och att jag inte ska klara av att arbeta. Men vet ni vad? Det kommer den inte att göra! Jag kommer bli trött, öm och stel i kroppen, men den kommer klara av det.
Till råga på allt är det hundkurs imorgon kväll igen. Jag kommer vara slutkörd totalt. Ja men om jag inte orkar ta mig iväg på kursen då? Kommer världen rasa för det? Nej. Jag ska göra mitt bästa för att komma iväg. Det är sjukt kul och jag vill inte missa ett kurstillfälle! Men samtidigt känner jag min kropp tillräckligt väl för att veta när jag behöver lyssna på den. Så vi får se hur det blir med den saken.

Det är alltså bara mina egna rädslor som gör mig upprörd och orolig. Över något som jag absolut inte behöver vara orolig för. Sjukt jobbigt och irriterande! Så jag försöker nu få min hjärna att förstå att det inte är några problem. So what om jag inte kan äta ordentligt? Då petar jag i mig det jag kan. So what om kroppen blir trött och öm? Då vilar jag och sover ordentligt så kommer den igång igen. Dessutom har jag tid att ta en powernap under lunchrasten. Då kan jag få lite extra energi till resten av dagen. Perfekt ju!

I'm queen of the world! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar