28 juni 2013

En positiv inställning

Vet ni vad? Livet blir så mycket enklare om en har en positiv inställning! Jag har alltid varit väldigt positivt och försöker alltid att se saker från den ljusa sidan. Enligt mig har allt som händer en mening. Oavsett om det är något bra eller dåligt som sker. Det gör att jag klarar av att ta mig igenom livets alla upp- och nedgångar. Att leva som pessimist kan jag inte tänka mig! Vad hemskt det måste vara att hela tiden vara negativ... Var får en glädje ifrån då? Kan en känna hopp och lycka om en är en pessimist? Jag vet inte.

Jag är optimisten nummer ett! I alla fall enligt mig själv. Till och med nu när jag är nedstämd och lider av ångest. För vet ni vad? Det blir bättre. Det blir alltid bättre! Jag har gått miste om jobbet på grund av min sjukdom. Ja, psykisk ohälsa är en sjukdom! Det är inget tabubelagt. Inget en behöver skämmas för. Det finns så många människor i världen som lider av psykiska sjukdomar. Vi är inte ensamma!
Jag tror att det kommer att komma något gott ur det här lidandet. Jag kommer att växa mig starkare som människa. Jag kommer att kunna klara av så mycket mer när jag väl börjar fungera normalt igen. Det ger mig hopp!

Omkring mig finns människor som inspirerar mig till handling. Människor som ger mig trygghet. Personer jag inte känner, men som ändå bryr sig. Människor är fantastiska! Livet är fantastiskt!

Mitt livs kärlek
Min trygghet
Mitt bollplank
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar