9 juli 2013

Det snurrar i min skalle!

Dagarna går åt till att planera, tänka och fundera. Det gäller allt från trädgården till djuren, ett stundande bröllop och arbete. Jag älskar att planera och se hur mina idéer växer fram. Jag förundras över min kreativitet och känner lycka över att jag faktiskt kan göra så mycket fint!

Hur underbart det än är med alla dessa tankar så tar de rätt mycket tid. Ibland blir jag trött på mig själv för att jag aldrig kan koppla av. De senaste veckorna har jag dock blivit mycket lugnare. Det är fortfarande mycket som snurrar i huvudet, men jag kan kontrollera tankarna bättre.

Jag smider planer angående Moas och Hampus bröllop. Jag planerar hur berget ska se ut när det blir färdigt. Jag läser på om trädgårdsdammar och funderar på hur fisken skulle klara sig i en upphöjd sådan. Jag rensar och rensar i bergsskrevorna. Jag vattnar berget och tvättar bort den värsta mossan. Jag funderar över när altanen ska bli färdig. Jag kommer på olika lösningar för parkeringen och entrén. Jag försöker tänka ut nya aktiveringslekar till Selma. Jag bollar tanken på att ge fåglarna ett bättre liv fram och tillbaka. Jag läser på om höns och längtar efter att hönshuset ska kunna sättas upp.

Det är bara några av sakerna jag funderar på. Jag känner hur mycket kreativitet som finns inom mig. Jag måste hitta en kanal för att få ut allt! Det byggs upp inom mig tills jag inte vet var jag ska göra av det. Som tur är har jag beställt mer garn. Det kommer förhoppningsvis i veckan. Att virka och sticka håller fingrarna och hjärnan sysselsatta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar