1 juli 2013

Meningslöst!

Ibland känns allt bara så jäkla meningslöst! Just nu känns det så. Som att inget spelar någon roll. Klockan är strax efter tio på kvällen och jag sitter och spelar harpan på datorn. Varför? Jag skulle kunna gå och lägga mig, men jag vill inte. Jag skulle kunna sätta mig och läsa, men jag orkar inte. Jag skulle kunna sticka, men jag är inte sugen. Jag skulle kunna skriva en klok text om ett viktigt ämne, men jag har ingen inspiration. Allt känns så jävla meningslöst!
Just därför är jag så glad att jag faktiskt inte mår sämre än vad jag gör. Jag vet nämligen innerst inne att inget är meningslöst. Jag vet mycket väl att den här känslan kommer från en rastlöshet. Jag känner att jag har så mycket kreativt inom mig som inte får komma fram. Jag får inte utlopp för alla tankar och idéer jag har.

Jag har drömmar och visioner. Jag längtar och suktar. Ändå kan jag inte ta mig för att göra något av det. På kvällarna när jag försöker sova kommer tankarna snurrandes. Ofta är det bra tankar som handlar om hur mycket produktiva saker jag skulle vilja göra följande dag. Men jag orkar inte... Jag orkar inte ta tag i saker ordentligt. Ibland gör jag ett halvhjärtat försök, men ger ofta upp alldeles för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar