12 augusti 2013

Äkta kärlek

Jag tror på äkta kärlek mellan människor. Oavsett vem eller vilka som ingår i förhållandet så tror jag att en kan älska en annan människa så mycket att det gör ont. På riktigt!

Jag har haft turen att träffa en man som är underbar på alla sätt och vis Vi har varit tillsammans i ganska exakt 1 år och 4 månader. På den tiden har vi inte bråkat en enda gång. Visst kan vi bli lite irriterade på varandra. Fast det beror ofta på att den andra är lite trött eller irriterad över något annat. Jag har aldrig skrikit på Emil, han har aldrig gapat på mig. Vi berättar dagligen för varandra hur mycket vi älskar varann. Jag önskar att jag kunde sätta ord på hur mycket jag håller av honom, men det går inte. Det finns inte ord som kan beskriva min kärlek till Emil. 
I fredags var vi på cruising i Viken. Brolle skulle spela senare på kvällen. Jag var redan på ruskigt dåligt humör innan vi åkte. Jag försökte att bli på bättre humör, men det gick liksom inte. Vid kl åtta på kvällen bad jag att han skulle köra hem mig för att jag inte orkade längre. Vi pratade i bilen hem och jag förklarade för honom hur jag kände. Hans reaktion på det hela blev följande.

"Det får ta tid. Jag är med hela vägen!"

'
Det var så fint sagt! Min största rädsla genom den här nedstämdheten har varit att Emil inte ska orka. Inte för att han inte älskar mig, det vet jag att han gör. Men jag har varit rädd för att han inte ska klara av att se mig så nere. Han har från början sagt att jag inte behöver tvivla. Att våra ringar är för livet. Den lilla meningen gungade in mig i trygghetens land än en gång.
Emil peppar mig till att göra saker jag tycker är läskigt. Han tröstar mig när jag är ledsen. Han fångar mig när jag tappar fotfästet. 


Om ni har några minuter över, lyssna då på låten nedanför. Speciellt om ni har fått för er att Eddie Meduza bara gjorde snusklåtar. Mannen bakom, Errol Nordstedt, var så mycket mer än snusk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar