10 augusti 2013

Jag orkar inte!

Jag orkar inte! Jag orkar inte hålla bloggen uppdaterad. Suget kommer med jämna mellanrum. Som nu. Jag ställer inga som helst krav på mig själv när det gäller min blogg. För jag skriver framförallt för mig själv. Bloggen använder jag för att dela med mig av mina tankar, mitt mående, mina dagar och annat tjafs. Så nu vet ni det. Jag bloggar när jag vill, när jag känner för det och när jag har något att skriva om.

Idag är en sådan dag. En dag då jag måste få skriva av mig, få dela med mig. Jag har ångest. Jag har ont i hela kroppen. Musklerna värker, lederna värker och jag går som om jag har en påle uppkörd i röven. I huvudet mår jag nog egentligen rätt bra. Men kroppsligt ömmar hela jag. Hela kroppen har ångest och jag har inte riktigt lyckats lista ut varför.

Jag mår skit helt enkelt. Sådana dagar kommer och går. Men vet ni? Det är okej. Jag vill verkligen inte ha sådana här dagar, men jag kan inte hindra dem från att komma. Jag kan inte undvika all ångest, smärta och sorg i livet. Det fungerar inte så. Därför får jag helt enkelt acceptera hur det är och försöka göra det bästa av dagen ändå.

Tänkte städa idag. Det behövs verkligen! Men jag har ingen ork just nu. Viljan finns, men kroppen är inte inne på samma spår. I huvudet snurrar kreativiteten, men jag lyckas inte få ut den i resten av kroppen. Mer än till mina fingertoppar i skrivande stund. Mina fingrar dansar över tangenterna och jag låter mina tankar och känslor välla fram på det sättet. Jag måste få det ur mig! Jag måste få dela med mig till er som vill veta, som vill läsa. Till er som kanske själva befinner er i en liknande situation. Till er som bryr er om mig och vill veta hur jag har det. Till alla er som någonsin själva mått dåligt.

Det pågår ett krig inom mig. Mellan mitt huvud och min kropp. Jag vill, jag behöver, jag måste få göra något kreativt, något nyttigt. Kroppen vill inte. Den håller tillbaka mig och det känns nästan som att min kreativitet är fängslad. Kanske är det därför jag har ångest? Jag vet inte. Jag orkar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar