18 augusti 2013

Nattprat

Nu är det så att alla katter får vara ute under dagarna. Olja kastrerades strax innan tjejerna flyttade hemifrån. Efter det fick hon vara inne i två veckor. Nitro har jag haft i sele och koppel ute ett par gånger. Förra helgen satte jag på honom halsband istället och släppte ut honom. Han fattade snabbt var han skulle ta sig ut och in någonstans.

Olja har spenderat ett par nätter ute också. Jag vill gärna hålla katterna inne på natten, men eftersom hon inte har kommit in när vi ropat har hon fått vara kvar ute. I förrgår berättade Emil att jag hade väckt honom mitt i natten. Jag sa att Olja satt utanför och ville att han skulle ta in henne. Han klev upp och öppnade dörren, men där fanns ingen katt. Jag har inget minne av detta! Antagligen drömde jag väl om katten och pratade i sömnen. För ärligt talat, om jag vaknade av katterna skulle jag aldrig väcka Emil. Då skulle jag själv gå upp och släppa in dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar