14 augusti 2013

One day baby we'll be old

Jag hoppas innerligt att jag får leva ett långt och hälsosamt liv. Att jag får vara med om både med- och motgångar. Att jag får vara lycklig.

Så småningom vill jag gärna skaffa barn. Jag vill föra vidare de kunskaper jag har och inspirera dem till att lära sig mer. Att aldrig sluta lära! Jag vill ge dem alla möjligheter i världen för att de ska få vara precis som de är. För att de ska få göra precis vad de vill med sina liv. Jag hoppas på barnbarn på ålderns höst. Att jag kan få dela med mig även till dem. Att de ska känna att mormor/farmor alltid finns till hands oavsett vad det gäller.

Jag hoppas att jag får dela allt detta med Emil. Att han och jag kan berätta för våra barn och barnbarn hur vi träffades. Vilka medgångar vi haft, men även vilka motgångar vi stött på. Jag önskar att Emil ska lära dem allt han kan, likaväl som jag vill lära dem det jag kan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar